Menu
Nyheder
Henvendelse til BUM vedr. ordblindeelever testet gule
Pressen
Åbent hus nov. 2019
Regering - lovgivning
Salon Roal
Kursusinstruktør for Hogrefe Psykologisk Forlag
Læseråds kursister
Ydelser private
Opstart, udredning og opfølgning
Privatundervisning
Kursusforløb
Ydelser det offentlige
Konsulentbistand og udredninger
Kurser
Kurser til lærere/undervisere
UG-Reading
Læseråd og læsefif
Undervisning hos Læseråd
Læseråd
Læsefif
Ordblindhed
Læseudviklingen
Profil, engagementer og omtale
Profil
Det siger børn
Det siger voksne
Kursusinstruktør hosHogrefe Psykologisk Forlag
Læseprojekter på skoler
Kurser for kommuner
Kurser for skoler
Roal Styregruppe
Læseråds kurser
Roal ad hoc-grupper
Ordblindeforeningen
Oplæg på konferencer
Kontakt
Kontakt Læseråd
Find Læseråd
Find vej
Betaling og forretningsbetingelser
CVR og GDPR
Forlagssalg
Bøger og spil
Bilag
Brugte bøger
På bilagssiden
finder du bilag til:
Forældreguide til læsning
Hvordan lærer mine elever at stave
Stavespil
Sprogbaseret læsning
Læseløftet
1. Forældreguide til læsning
Videoer om læsetrin
2. Hvordan lærer mine elever at stave?
Bilagsoversigt
Bilag 1 - Ordforklaringer
Bilag 2 - Skriv i sta-vel-ser
Bilag 3 - Find staveudviklingstrin
Bilag 4 - Tomt elevskema
Bilag 5 - Øveskema Khalid
Bilag 5a - Facit Khalid
Bilag 5b - Øveskema Susanne
Bilag 5c - Facit Susanne
Bilag 6 - ST-prøverne i relation til staveudviklingstrin
Bilag 7 - PEU-skema fra fagkonsulenterne i dansk
Bilag 8 - Ordklasser
Bilag 9 - Retskrivning i 9. klasse
Bilag 10 - Skema til notering af fejltyper
Bilag 11 - Staveundervisning. Lærerens huskeliste
Bilag 12 - Staveundervisning. Elevens arbejdsstrategier
Bilag 13 - PP til forældremøde
Bilag 14 - Materiale- og litteraturliste
3. Stavespil
Evalueringsskema
Pointregler og -skema
Spilleregler
4. Sprogbaseret læsning
Sprogmodellen
Sprogmodel 1
Sprogmodel 2
Læse-skrive-cirklerne
1. Læse-skrive-cirkel til skønlitterære og argumenterende tekster
2. Læse-skrive-cirkel til faktuelle og multimodale tekster
3. Læse-skrive-cirkel matematik: Tekstopgaver
4. Læse-skrive-cirkel matematik: Metode
Sprogkort
1. Ord i kontekst
2. Gæt et ord
3. Matematikord i kontekst
4. Metode
5. Gæt et matematikfagligt ord
Øvetekster
Øvetekst 3-4
Storyboards
1. Storyboard til skønlitterære og argumenterende tekster
2. Storyboard til faktuelle og multimodale tekster
3. Storyboard til matematik: Tekstopgaver
4. Storyboard til matematik: Metode
Sprogsporsmodellen
Sprogsporsmodellen
Mixerpulten
Mixerpulten A3-format
Litteraturliste
Litteraturliste
5. Læseløftet
Bilag der anvendes ved iagttagelse før Læseløft
1. Bogstavark
2. Ordlister A, B og C
3. Liste til ordskrivning
4. Høre lyde i ord
5. Ændring af tekst i "Ulven kommer"
Bilag til registrering af iagttagelse før Læseløftet
6. Læseiagttagelse
7. Bogstavregistrering
8. Ordlæsning - registrering
9. Ordskrivning - registrering
10. Høre lyde i ord - registrering
11. Overblik over iagttagelse og undervisningsfokus
Bilag der anvendes ved begyndelsen af Læseløftet
12. Informationsbrev til forældre
13. Årsplan for Læseløftet
14. Uafhængige strategier
Bilag der anvendes under undervisning i Læseløftet
20. Bogstaver med visuel lighed
21. Ankerord
22. Ordblindealfabet
23. Opfordring til anvendelse af strategier
23. Vejledning til bilag 23
Bilag der anvendes ved evaluering af Læseløftet
15. Elevevaluering
16. Forældreevaluering
17. Dansklærerevaluering
18. Individuel evaluering
19. SMTTE med vejledning